четвъртък, 27 октомври 2016 г.

Уффф...пак Ямаха - класиката в спорт-туризма при Ямаха (FJ 1200)

     Ще започна оттам, че нямам любима марка мотоциклети, така както нямам и любима марка телефони, коли, паста за зъби, самобръсначка... При мен всичко е продиктувано от моментното ми настроение, финанси и ред случайни обстоятелства.   

     За мен най-удачната машина за дълъг път (но подчертавам за що-годе свестни пътища) е Ямаха FJ 1200. Екземпляра, който имам е 1991г, 90 к.с., с АБС и висока слюда (и двете доста полезни за туризъм). Тежък, стабилен, дълъг и удобен мотор, което предполага един невероятен комфорт при дълго извънградско каране!


     Плюсовете както аз ги виждам са: много плавното разгръщане на мощността (предполагам заради големият обем на двигателя и малкото коне) - подминеш ли табелата на София му "бодваш" 5-та и забравяш). На 5-та си върви чудесно от 40 до 190км/ч, колкото му е и максимума! Мъкне много товар и върви еднакво добре и с втори човек и багаж. Удобна седалка и комфортна стойка, които наред с ниските нива на шума (ако няма интервенция по оригиналните ауспуси, това е една невероятно тиха машина) и големият резервоар (22 л) позволяват едни преходи от 300-350 км без основателна причина за спиране! Друг плюс лично за мен е въздушното охлаждане (въпреки, че това лято успях да го попрегрея в Турция, но това е една друга тема). Функционално табло - има си "лампички" за всичко необходимо и то на точното място плюс уред за горивото и часовник (това за мен са едва ли не най-важните уреди, които трябва да притежава един мотор за туризъм). Плюс е също така и АБС-а. Не знам дали си внушавам, но на него може да се разчита при мокра и/или студена настилка и позволява едно по-бързо и агресивно каране в кофти време!

     Минусите - да започнем с АБС-а. Колкото е плюс, толкова е и минус. Когато датчиците му се "замажат" започва дискретно да мига една лампичка на таблото, която ако някой олигофрен (примерно аз)реши, че просто си мига и стисне рязко предната спирачка разчитайки на АБС-а, се получава образцово левашко падане! Струва ми се, че гори малко повечко (при двама човека с багаж рядко под 7/100), което калкулира един сериозен разход при много километри, особено ако пътувате в Турция, където бензина ни е ясно колко е "евтин"! Голям минус за мен е веригата! Не знам защо, но страдам от параноята, че всеки един момент веригата ще се скъса, ще стане мазало и аз ще остана насред нищото... Това малко ми убива кефа от пътуването! Сериозен минус (особено за хора с по-крехко телосложение) е голямото собствено тегло на мотора (264 кг), което наред със сравнително високо разположения център на тежестта, го прави много лесно изтърващ се от място и много трудно вдигащ се от сам човек! Отделно от това удоволствието да караш подобен "тролей" особено с пасажер и багаж из натоварен градски трафик, е меко казано никакво!

     Снимките:







Няма коментари: