Ще започна оттам, че нямам любима марка мотоциклети, така както
нямам и любима марка телефони, коли, паста за зъби, самобръсначка... При
мен всичко е продиктувано от моментното ми настроение, финанси и ред
случайни обстоятелства.
За мен най-удачната машина за дълъг път (но подчертавам за що-годе
свестни пътища) е Ямаха FJ 1200. Екземпляра, който имам е 1991г, 90
к.с., с АБС и висока слюда (и двете доста полезни за туризъм). Тежък,
стабилен, дълъг и удобен мотор, което предполага един невероятен комфорт
при дълго извънградско каране!
Плюсовете както аз ги виждам
са: много плавното разгръщане на мощността (предполагам заради големият
обем на двигателя и малкото коне) - подминеш ли табелата на София му
"бодваш" 5-та и забравяш). На 5-та си върви чудесно от 40 до 190км/ч,
колкото му е и максимума! Мъкне много товар и върви еднакво добре и с
втори човек и багаж. Удобна седалка и комфортна стойка, които наред с
ниските нива на шума (ако няма интервенция по оригиналните ауспуси, това
е една невероятно тиха машина) и големият резервоар (22 л) позволяват
едни преходи от 300-350 км без основателна причина за спиране! Друг плюс
лично за мен е въздушното охлаждане (въпреки, че това лято успях да го
попрегрея в Турция, но това е една друга тема). Функционално табло - има
си "лампички" за всичко необходимо и то на точното място плюс уред за
горивото и часовник (това за мен са едва ли не най-важните уреди, които
трябва да притежава един мотор за туризъм). Плюс е също така и АБС-а. Не
знам дали си внушавам, но на него може да се разчита при мокра и/или
студена настилка и позволява едно по-бързо и агресивно каране в кофти
време!
Минусите - да започнем с АБС-а. Колкото е плюс, толкова е
и минус. Когато датчиците му се "замажат" започва дискретно да мига
една лампичка на таблото, която ако някой олигофрен (примерно аз)реши,
че просто си мига и стисне рязко предната спирачка разчитайки на АБС-а,
се получава образцово левашко падане! Струва ми се, че гори малко
повечко (при двама човека с багаж рядко под 7/100), което калкулира един
сериозен разход при много километри, особено ако пътувате в Турция,
където бензина ни е ясно колко е "евтин"! Голям минус за мен е веригата!
Не знам защо, но страдам от параноята, че всеки един момент веригата ще
се скъса, ще стане мазало и аз ще остана насред нищото... Това малко ми
убива кефа от пътуването! Сериозен минус (особено за хора с по-крехко
телосложение) е голямото собствено тегло на мотора (264 кг), което наред
със сравнително високо разположения център на тежестта, го прави много
лесно изтърващ се от място и много трудно вдигащ се от сам човек!
Отделно от това удоволствието да караш подобен "тролей" особено с
пасажер и багаж из натоварен градски трафик, е меко казано никакво!
Снимките:
Няма коментари:
Публикуване на коментар