Просто трябваше да мръднем нанякъде пък било то и за няколко дни. Къде? Сърбия си я чувствах като у дома и ми беше втръснало все натам да карам, пък и бяхме изтървали Гуча-та. Македония? Уффф, откога се каним да ходим на гости на Димитър Поцевски в Скопие, ама нещо и това не ми се видя моята "посока". Твърде нашенско Гърция? Е, не! Тази дестинация си е приоритет на "Шкембе чорба рейсинг тим"! Твърде тривиално... Румъния?! Хммм, защо тази съседна държава все попадаше извън полезрението ни, не знам. В Румъния като изключим транзитните ни преминавания още по времето на соца, бях ходил един-единствен път, връщайки се от Долни Милановац за по напряко през Смедерево-Ковин-Бела черква и по румънския бряг на Дунав до Железни врата.
Абе, беше си време да я видим тази пуста Трансилвания, прохода Трансфагарашан, замъка на Дракула, Брашов...
Речено-сторено. Плановете бяха готови за едно петъчно-съботно-неделно кратко пътешествие.
То плановете са хубаво нещо, ноооо.....при мен все нещо не
се получават. Петък не ме пуснаха от работа! Абсурд, вика шефът! Има
толкова много работа! Толкова много, че чак цял ден стоях на столчето
на тротоара и зяпах поразголените каки Мигом свихме тридневните планове
в двудневни. ОК, ама като и в събота се оказа, че има също тоооолкова
много работа...
Неделя 4.30 ч. Естествено от тридневното ни планове са останали само добрите намерения и разполагаме с цифром и словом 24 часа! Пускам сота, заключвам, нахоквам кучетата и паля Африката.
Неделя 4.30 ч. Естествено от тридневното ни планове са останали само добрите намерения и разполагаме с цифром и словом 24 часа! Пускам сота, заключвам, нахоквам кучетата и паля Африката.
На развиделяване сме край Враца. Зареждам, помпя гуми, постопляме се, полюбуваме се на величественият врачански Балкан
На ГКПП-то няма никой. Супер! Няма да чакаме! Намествам се пред будката за проверка на документите. Отнякъде се появява един ухилен до ушите митничар и вика "Остави мотора там! Поразхвърляйте се, ходете ей там да хапнете, да пиете по кафе". Викам, а ще изчакаме, какво толкова, а той "Е, чакайте, той ферибота тъкмо тръгна, другият ще е поне след час и половина...
Фериботът дойде след час. Докато разтовари, натовари и отлепи станаха таман 2 часа.
Слизането на румънския бряг го направихме по нашенски изпреварвайки с мръсна газ цялата колона от камиони, спиране за кратко на колибката на КПП-то колкото да ни се посмеят на горещото желание да си купим винетка (е аз откъде да знам има ли, няма ли винетки за мотори) и отпрашихме по прашното шосе в посока Бекет.
А Бекет си беше едно село и нищо повече
Бях позабравил колорита на румънските селца
Ей на тоя тротоар:
Крайова много ми хареса (Стела незнайно защо не беше особено впечатлена). Поразходихме се, полюбувахме се на приятната обстановка, хапнахме ха познайте какво (мамалига естествено), поснимахме, порадвахме се на хубавото време и неделната летаргия обхванала сякаш всичко наоколо и набързо отпрашихме в северна посока към Карпатите.
Вървейки по тази улица
Колите ги няма по тротоарите (не може да не направи впечатление на човек идващ от Софето)
Централната улица на Крайова
Продължихме си пътя през следващата порция колоритни селца.
Я, тук сме снимали някаква интересна църква
Още малко румънски провинциален колорит
Куртя де Арджеш е много приятно градче в подножието на Карпатите. Много китно, зелено и подредено и доста туристическо.
Безкрайната колона от коли в посока планината
Върнахме се без никакви произшествия, просто свърши светлата част на деня и съответно свършиха снимките.
Обратният маршрут го направихме през Ръмнику Вълча-Слатина-Каракал (където направихме една среднощна разходка)-Корабия-Бекет-Враца-София. Отново имахме куция късмет да видим "задницата" на ферибота и да чакаме към 2 часа. Имахме "удоволствието" да платим за ферибота по трънския курс, щото видиш ли не можело да плащаме в леи (бях чувал за подобна тъпотия с балкански привкус, но съвсем бях изключил), а аз нямах евро...
Малко след полунощ бяхме в Оряхово, към 3 - в София, а около 4 (почти 24 часа след потеглянето ни) си бяхме у дома.
Километрите се вързаха около 800.
Няма коментари:
Публикуване на коментар